Brugeroprettelse
Første gang du besøger e-portalen, skal du oprettes som bruger.
Gå til selvbetjening via knappen til venstre i menuen.
Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Opret mig som bruger” under teksten til højre for cpr nummer boksen.
Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv, det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.
Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret mig”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du angav, da du oprettede dig som bruger.
Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan nu logge ind på e-portalen med dit brugernavn (CPR-nummer) samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)
Når det er første gang du bruger e-portalen, har du kun rettighed til en begrænset del af portalen, du kan få yderligere rettigheder ved at kontakte din læge. Som udgangspunk har man altid rettighed til at sende beskeder til sin læge, forny recepter og forespørge om en tid såfremt klinikken anvender alle disse funktioner.
Aktuelt
Sygdom i klinikken
Kære patienter
Vi er desværre, som mange af vores patienter blevet ramt af sygdom, både hos læger og personale. Vi har derfor været nødsaget til at flytte og aflyse mange patienter de sidste uger, hvilket også har bevirket øget ventetid på tider. Vi beklager meget det besvær, det har måttet betyde for jer.
Vores uddannelseslæge Misha Møller er sygemeldt de næste 4 uger.
NemID på klinikkens portal
Det er nu muligt at bruge nemID ved login på selvbetjeningen/E-portalen for patienterne. (Anvend øverste blå bjælke efter login på selvbetjeningen)
Det er dog stadig muligt at logge på UDEN nemID. Dog er der her lavet en ændring, så der nu, efter de sædvanlige oplysninger er blevet indtastet, skal sendes en verifikationskode som også skal indtastes. Denne bliver sendt til din min mail. (Anvend nederste blå bjælke efter login på selvbetjeningen). For børn uden nemID anvendes sidstnævnte loginform.
Det kan alternativt være en stor fordel af downloade app’en “Mit helbred”, hvor man kan logge ind som vanligt.
Vedr. afhængighedsskabende medicin
NYE REGLER FRA 1. SEPTEMBER 2018
Sundhedsstyrelsen og embedslægerne har i tiltagende grad fokus på ordinationen af vanedannende medicin og kontrollen af disse ordinationer. Sundhedsstyrelsen har indskærpet at fornyelse af afhængighedsskabende medicin KUN kan foregå ved en konsultation. Det vil derfor ikke længere være muligt at få fornyelse på disse recepter elektronisk eller telefonisk.
Hos Lægerne Godsbanegade vil vi gerne forsøge at leve op til de gældende regler og give patienter og samfund den maksimale sikkerhed på dette område, her tænkes også på trafiksikkerheden ved anvendelse af disse midler.
Hvilke medikamenter er vanedannende? – Morfin og lignende præparater – Svagere morfinlignende præparater (fx Kodein og Tramadol) – Beroligende midler – Sovemidler – ADHD medicin
Fra d. 1/9 2018: Fornyelse af recepter på vanedannende medicin foregår således (for patienter i fast behandling med disse stoffer) ved fremmøde uden tidsbestilling
MANDAG kl. 13-14, TIRSDAG OG FREDAG kl 10-11 SAMT ONSDAGE KL. 13:30-14:30
- Konsultationen sker hos en af vores sekretærer
- Der kan forekomme ventetid – En læge skal altid godkende alle recepter efterfølgende – Fornyelsen af recepten sker for ca. 1 måned ad gangen – Fornyelse af recepten må ikke ske efter telefonisk eller elektronisk henvendelse – Alle patienter skal mindst have én konsultation hos deres læge årligt vedr. denne ordinationstype. Der vil her blive lagt plan for fremtidig ordination, ændringer og evt. nedtrapning/ udtrapning.
Undtagelser: Der kan være undtagelser; fx patienter der lider af alvorlig sygdom og ikke kan komme i konsultationen. Ved ADHD medicin kræves der fremmøde hvert ½ år Disse patienter laver en aftale med deres læge ang. ordinationen.
Nyt vedr. NSAID/Gigtpræparater
Jvf. faneblad medicin
HUSK dit sygesikringskort ved besøg i lægehuset
Det er et krav fra Regionen – kortet skal registreres ved ankomst i lægehuset
Kontakt
- Lægerne Godsbanegade, Godsbanegade 5, 1. sal 8700 Horsens
- +45 75 62 33 33